טיפ להגנה עצמית - שחרור חביקת צוואר מהצד

כאשר תוקף חובק את צווארך מהצד או מגיח מאחור וחובק צווארך ומושך אותך הצידה וכלפי מטה הסכנה המיידית הינה עצם ההגעה לקרקע (מצב נחות). יכול גם להיות שהתוקף לא ירצה להוריד אותך לקרקע בשביל לבצע אונס אלא רק יחבוק את צווארך ויגרור אותך למקום אחר בו יבצע את התקיפה.

ראשית , מה שעליך לעשות הינו לזרום עם התנועה - כלומר , לא להתנגד. (התנגדות תגרום לך לפול בחוזקה על הקרקע).

הפעולה שעליך לבצע בשלב הראשון הינה הבאת רגלך (הרחוקה ולא הקרובה לתוקף) קדימה (כצעד גדול) אל מול רגליו של התוקף.

לאחר שבצעת את הצעד הראושון , מה שעליך לעשות זה

1. שליחת היד הרחוקה לעבר המפשעה ולהכות בהצלפה מהירה

2. העברת היד הצמודה מעבר לראשו ותפיסת נקודת תורפה בפניו של התוקף (רצוי מאוד לתפוס את האף משום שכך קל יותר להשתלט על היריב ללא התנגדות ממשית)

הפעולות מתבצעות בבת אחת ובמהירות

לאחר שתפסת נקודת תורפה בפניו של היריב והיכית בעוצמה ובמהירות את אזור המפשעה (אשכים אצל גבר) עליך למשוך את פניו לאחור ולמטה ושוב להכות את אזור המפשעה ולאחר מכן יש להכות בעוצמה בפניו של התוקף.


תמיד ניתן לסיים את התרגיל בסדרת מכות למפשעה ולפנים עד שהתוקף ינוטרל לחלוטין . כמו כן ניתן לבעוט בעוצמה במפשעה שלו לאחר שנפל על הרצפה וזאת על מנת לוודא כי אינו יכול לקום ולתקוף אותך שנית.

מכאן יש לברוח מהר מהמקום לתחנת המשטרה הקרובה או למקום הומה אדם בו תהיי מוגנת מפני התוקף.

 הטיפים צולמו ונעשו עי אדם מומחה בהגנה עצמית תחת הקפדה נוקשה על כללי בטיחות באימונים. חלק מהתרגילים יכולים להוות סכנה ממשית לחיי האדם אשר התרגיל יבוצע עליו בזמן אמת (מצב של תקיפה אמיתית) ולכן אין המוצג והאמור באתר זה כהמלצה או עידוד לביצוע תרגילים ופעולות ללא פיקוח ואו ללא התנסות בשעורי הגנה עצמית בשיטת עילית - שיטת לחימה ישראלית ע"י מדריך או מאמן מוסמך.